17 лютого 2021 р.

Інтерактивні вправи на уроках

 1. Вправа. «Банани»

Виберіть ключове слово уроку. Виберіть фразу, за допомогою якої ви зашифруєте це слово. Зашифруйте ключове слово в обраній фразі без зміни послідовності літер. Попросіть дітей знайти і закреслити фразу, щоб отримати ключове слово уроку.
Наприклад: урок української мови (3 клас)
Тема: «Іменник».
Закресліть головні слова в реченні й отримайте ключове слово уроку.
ГОЛОВІНІМСЛЕОВАННВРЕЧИЕННІК
(закреслюється фраза «головні слова в реченні», і залишається ключове слово «іменник»).

2. Вправа «Кубування» (проводиться індивідуально, в парі, фронтально зі всіма учнями)
 Зробіть кубик з невеличкої коробки, з довжиною ребра 20 -25 см. Напишіть на кожному боці кубика одну з таких вказівок: опишіть це, порівняйте це, встановіть асоціації, проаналізуйте це, знайдіть застосування цьому, запропонуйте аргументи за або проти цього. Проведіть учнів крізь процес  « кубування»,   пропонуючи їм викласти на папері думки на запропоновану тему протягом 2 -4 хвилин або зробити  це в усній формі. Вправа « Система позначок «Поміч»
 Актуалізація ( обговорення перед читанням чи вивченням).
Усвідомлення змісту ( власне  читання чи вивчення). Читаючи текст, діти роблять позначки: «+» - « Я це знав»; «-» - «Я це не знав»; «!» - «Це цікаво». Рефлексія після обговорення чи читання.

3. Вправа «Трихвилинне есе . Крісло автора» (вільне письмо)
Підсумовуючи прочитаний текст, попросіть дітей написати протягом 3 хвилин те, що спадає їм на думку про прочитаний твір. Попросіть кількох бажаючих прочитати твори для усього класу в «Кріслі автора», яке виставляється посередині класу. Учні мають бути впевнені у своєму праві висловлювати думки вільно, а також у шанобливому ставленні аудиторії до їхніх думок. Отримавши відгуки на власні думки, учні мають широкі можливості для їх обговорення. 

4. Вправа «Вилучи зайве»
Підберіть девіз уроку (прислів’я, крилатий вислів). Вставте в слова девізу уроку зайві слова. Це можуть бути назви цифр, тварин, рослини, шкільного приладдя тощо. Запишіть на дошці деформований девіз. Попросіть дітей вилучити зайві слова й прочитати девіз уроку.
Наприклад: Силтриа передодин розудвамом никшістьне. (Сила перед розумом никне).

5. Вправа «Криголам»
Підберіть вірш, який можна намалювати, або показати за допомогою рухів, міміки. Жестів і який прямо стосується змісту уроку. Розпочніть урок з цього вірша (прочитайте його за допомогою малюнків або покажіть рухами). Попросіть учнів повторити цей « криголам» за вами. Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.

6. Вправа «Мікрофон»
Попросіть дітей висловити мету уроку: «Сьогоднішній урок навчить мене…». Запропонуйте дітям якийсь предмет, який буде виконувати роль « уявного» мікрофона.Надайте слово тільки тому, хто  отримує «уявний» мікрофон.Прикріпіть на дошку аркуш паперу з конкретними очікуваними результатами.

7. Вправа «Метод « Прес» (учні вчаться дискутувати, аргументувати свої думки)
Роздайте учням матеріали, у яких зазначено чотири етапи методу « ПРЕС»;
Позиція: «Я вважаю, що…»; Обґрунтування: «… тому що…»; Приклад: «…наприклад…»; Висновки: «Отже, (тому) я вважаю…». Поясніть учням кожний етап методу «ПРЕС»:
Діти висловлюють думку, пояснюють у чому полягає їх точка зору. Пояснюють причини появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази. Наводять приклади, додаткові аргументи на підтримку своєї позиції, називають факти, які демонструють їхні докази. Узагальнюють свої думки.

8. Вправа «Сенкан»
Сенкан можна складати, використовуючи таку форму:
•    Тема (звичайно іменник) -------------------------.
•    Опис (звичайно 2 прикметники) --------------- .
•    Дія (звичайно 3 дієслова) ------------------------- .
•    Ставлення (фраза, яка складається з 4 слів і висловлює ставлення до теми) ------------------ .
•    Перефразування сутності ( синонім до першого слова) ---------------- 

9. Вправа «Інтерв’ю»
Об’єднайте дітей у пари. Розподіліть ролі: кореспондент і респондент. Кореспондент складає три питання щодо теми уроку, а  респондент відповідає на них. Помінятися ролями.

10. Технологія «Дерево припущень» . 
Підходить для тем, що містять елемент прогнозування, або обговорень щодо розвитку якогось явища у майбутньому. Учні озвучують свої ідеї та спільно створюють «дерево передбачень», де стовбур – задана тема, гілки – передбачення (я думаю, що …; ймовірно, що буде так…), а листя – аргументи на користь тверджень.


 11. Технологія «6 капелюхів».  
Може застосовуватися і на етапі виклику, але вже містить певні елементи осмислення та навіть рефлексії. Учні діляться на команди (або це можуть бути окремі ролі для 1 людини), кожна з яких отримує свого «капелюха». Колір капелюха вказує на тип завдання: Білий капелюх – розкажіть про тему лише у фактах і цифрах. Жовтий капелюх – подумайте, чому … (далі йде якесь питання, що стосується фундаментальних основ теми, яку досліджує клас). Чорний капелюх – доведіть, що … (в рамках теми). Червоний капелюх – подумайте, який емоційний стан може викликати в нас ця тема (або якийсь її ключовий елемент). Зелений капелюх – подумайте, як використати тему, щоб це зробило наше життя радіснішим? Які позитивні моменти має ця тема? Синій капелюх – узагальніть висловлювання всіх попередніх груп- капелюхів,підсумуйте, що корисного та нового ми взнали в результаті цього завдання.    

джерело: http://sh1karpenko.blogspot.com/p/blog-page_53.html 

Немає коментарів:

Дописати коментар