Розвиток професійних компетенцій вчителя.
Інформаційна компетентність.
Одне
з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства –
навчити учнів та вчителів використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні
технології. Це забезпечить вдосконалення навчально-виховного процесу,
доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до
життєдіяльності в інформаційному суспільстві.
Інформаційна компетентність
вчителя – це складова його професійної компетентності, яка є інтегративною
властивістю особистості, що виявляється у сукупності компетенцій технологічної,
педагогічної і предметної сфери.
Інформаційна грамотність
учителя – це вміння:
•
визначати
можливі джерела інформації і стратегію її пошуку;
•
аналізувати
отриману інформацію;
•
оцінювати
інформацію з позиції достовірності, точності, достатності для вирішення
проблеми;
•
відчувати
потребу в додатковій інформації;
•
використовувати
результати пошуку для прийняття рішень;
•
створювати
нові інформаційні моделі об’єктів і процесів;
•
накопичувати
власний банк знань;
•
створювати
свої джерела інформації;
•
використовувати
сучасні технології при роботі з інформацією;
•
уміти
працювати з інформацією індивідуально, а також і в групі.
ІКТ-компетентність – вміння педагога цілеспрямовано
і самостійно в умовах інформатизації освітнього простору застосовувати ІКТ у
навчально-виховному процесі.
Структура ІКТ-компетентності
Інформаційно-комунікаційна
компетентність передбачає
здатність вчителя-предметника орієнтуватися в інформаційному просторі,
отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог
сучасного високотехнологічного суспільства.
Загальна компетентність
Діагностична компетентність Предметно-орієнтована компетентність
Формування
інформаційно-комунікаційної компетентності сприяє:
•
всебічному розвитку вчителів, самовдосконаленню,
бажанню вчитися впродовж усього життя, розумінню інформаційно-комунікаційних
процесів;
•
здатності застосовувати опановане у професійній
діяльності;
•
удосконалювати професійну майстерність;
•
застосовувати набуті знання у педагогічній і
повсякденній практиці.
Рівень інформаційної культури вчителя визначається
не лише засвоєними ним знаннями та набутими уміннями у галузі інформаційних
процесів і комп’ютерних дисциплін, а також здатністю існувати в швидкоплинному
інформаційному суспільстві.
Немає коментарів:
Дописати коментар